onsdag 23. juni 2010

Hagevandring juni del 1

En lite hagevandring er på sin plass nå midtsommers!?
"Vinballongen" jeg fannt i kjelleren, har fått plass i ette av bedene.

Et lite stilleben i tunet.

Som nevnt tidligere, synes jeg alt er sent i år. Disse aliumene har først nå kommet i blomst.

Men så vakre de er!!

Har hatt en lite jobb på grendaskolen dette halvåret. Denne Rhododendron`en fikk jeg i avskjedsgave fra lærere og elever :-)
Til så lenge står den i krukken, til jeg bestemmer meg for hvor den skal være. 
Krypjonsokkoll.
Nydelig farge på bladverk og blomster!
Denne krukken kjpte jeg på Europris i fjor. Angrer på min grådighet, og at jeg ikke kjøpte flere. Billige var de også, og i år har de ikke denne serien.
Nydelig farge og patina, som de har fått i løpet av vinteren!
Mine gamle blå krukker. Selvsådd hengelobelia, som ennå ikke blomstrer....
Venner!
Mine pelargonier blomstrer fortsatt ikke, men står i knopp!
På ville veier.
En "hageblåpute" vi sådde ett av de første årene vi bodde her, har selv sådd seg i en murkant!
Ha en fin hagedag, alle!!

2 kommentarer:

Aud på Dal sa...

Så mye fint du har:-)
Artig å se ting og tang fra andres haver.
Ha en riktig god dag.

Anita sa...

Takk skal du ha for den fine hagevandringen du gav oss her!

Kjempekjekt å se hvor forskjellig blomstringen er rundt omkring i landet. Min alium har f.eks. ikke begynt å blomstre enda her...Men det kommer seg nok...etter hvert:)