fredag 14. mai 2010

Rundtur i hagen -slik den faktisk er !!

Ved inngang.
Alle som har hage, vet at det jobbes litt hele tiden. Slik at det er aldri helt ryddig alle steder....

Vi skal lage en liten hekk...


...av Alperips.


Her, rundt en liten stenplatting, og litt rundt omkring.


Så en tur på terassen.
Denne flasken fannt jeg i kjelleren. Vinballong, kanskje?? Fin ikke sant?
Forøvrig så er pellisene på lufting:-)


Månelampen er kommet ut!


Og dette hører også med!

En av mine favoritter.

Så til noe annet. En plan.
Stor plen foran huset, naken og uten noen ting. Det må vi gjøre noe med.
Lurer på om dette kan bli til noe!?....

Slik ser det ut i virkeligheten. Har begynnt på "noe", men vi har liksom ikke blitt helt enig med oss selv om hva vi vil. Se bort fra stygge plastikkstoler og lekebiler, pleeese.....
Skolen i bakgrunnen. Kort skolevei!!


Enda en favoritt!

Vi skal ikke klage på beliggenheten :-)
Ved inngangen dette også. Og ja, jeg er i stemor-modus :-)


God helg!!

8 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

å så mange flotte bilder du har tatt, og så mange lekre detaljer. Gleder meg til å se fortsettelsen på prosjektet, og lykke til.

Tonerose sa...

Så fantastisk flott hage dere har!! NYDELIG! :o) Spennende med prosjekter og plan! Har selv også lurt på å plante en liten alperips-hekk, de sier jo at det er den "norske" buksbom'n...! :o)

Gleder meg til å følge med i hagen din fremover, nydelig det er med all stenen forresten!

Ønsker deg en vidunderlig helg!

Anita sa...

Nydelige bilder av en flott hage! Og snakk om beliggenhet...ajjja. Dere er heldige, rene drømmetomten.

Prosjekter i hagen..jaja vi kjenner vel mange til det. Men jeg er jo av den oppfatningen at hagen aldri skal bli ferdig.....stadig i endring og fornying. Det er en del av det som gjør hagelivet så spennende synes jeg.:)

Ønsker deg en fin helg!

Nooria sa...

Ja jeg er også i stemormodus... dvs jeg liker best å kalle det violer. Jeg har sånne yndige i ulike lille- og blåtoner. Store Stemor i orange, gul og mørk rød er ikke min greie.

Ellers så har jeg også en stor åpen plen foran huset som skal bli frodig og hyggelig etter hvert. Det hjelper at vi nå har fått på plass hvitt stakittgjerde, men jeg venter og venter på at epletrærne skal vokse. Jeg hadde nesten gitt dem opp, men nå ser det ut til å bli mer fart i dem. I dag har jeg kjøpt en Fagerbusk som jeg skal sette ned der, og den tror jeg blir vakker der.

Ha en deilig langhelg!

Nooria sa...

PS! Aldri helt ryddig noe sted... der sa du det!

mi-rachel sa...

wow....for en beliggenhet!!
og det var jammen liten skolevei.
sikkert veldig praktisk.
jeg kjører ungene og henter ungene mine hver dag. de går på en privatskole...så det er for langt for dem å gå/sykle. veldig fine bilder fra hagen din.koselig med slike stier. kanskje jeg må lage et lite hageinnlegg en gang? blir inspirert av deg. vi overtok huset etter broren min for 5 år siden...og han hadde laget mange koselige detaljer i hagen,

IngunnBW sa...

Fantastisk flott sted du bor på! Haven din er også vakker, så mange nydelige detaljer og flott bruk av stein. Det er så lurt å tegne opp en plan, da ser man bedre hva som fungerer og helheten i designet. Spennende å prøve frem og tilbake før mankommer frem til det endelige resultatet! Det skal bli spennede å følge med :) Ha en flott 17mai helg!

Frøken Solhat sa...

....fantastisk have du har Kristin.....hyggelig og hvilken udsigt whauuuuw....det kan jo helt slå benene væk under én fra de flade markers land.

Dorthe