tirsdag 1. mai 2012

maimorgen

Mine første. Nydelig farge med duft.....

Vårstemning.
Litt hageslanger, leker, krukker på avveie m.m.....

Eføyen har sluppet unna rådyr i år. Strie spikret fast til veggen er løsningen....

Litt farger i bed som totalt mangler vårblomster.

I mangel på løkblomster, planter jeg primula rundt omkring.
Deler opp de jeg har fra før.

Stormen i romjula tok et stort tre midt i et bed. Veltet det som var av mur og skiferheller. Så her blir vi ikke arbeidsledig med det første.
Ikke helt bestemt oss for hva vi skal gjøre her....

Som nevnt, primula..

Glassverandaen utenfra badet i morgensol.

Laurbærtrarne har kommet ut! Skal ordne med like, og større krukker etterhvert.
I mellomtiden "tar man hva man haver"!

Luneste kroken.
Har begynnt å plassere ut litt møbler.

Barnas rike. (Hadde de bare skjønt det selv....)
I forgrunn en slyng-rose jeg kjøpte i fjor. Den har strukket seg enormt i løpet av våren!
Er meningen den skal bli en "oppdeler" i hagen. For å skape litt rom og få det til å se ut som det bugner.... ;-)

Ja, det jobbes litt her og der....
Dette treet ble flyttet fra en skyggefull plass og frem i solen. med håp om at det trives litt bedre. Vi kaller det Hjertetreet, det får hjerteformete blad.... og jeg fikk det med min kjære for flere år siden.

Hagebenk i vårsol.
Skolen i bakgrunnen. Så her er det ikke snakk om noe lang skolevei nei....

Skal bli en lavendelhekk, allerede på god vei.. :-)

Trapp og rosebue!


"Drivhusveien"

Fra drivhuset mot huset, og glassverandaen.
I forgrunnnen et prydkirsebærtre.

Bjørken spretter nå!

J
Ja da, her har vi nok en plass med primula :-)

Nytt oliventre. Skal få stå inne på verandaen hele sommeren. Det jeg kjøpte i fjor, druknet i regn.... da det sto ute!!

Ha en fin fridag(for den det gjelder) og god hagedag!!

1 kommentar:

Skei Fargehandel sa...

For æn hærle hage :-)
Mykje arbei, men jammen e d gøytt å
Drømme me bort når e sjer glass-verandan. Takk for sist forresten!

Gunn Marit