torsdag 31. mai 2012

Nytt bed

Vi har en hageplan vi prøver å holde oss til.
Dette runde lille bedet, er en del av en større helhet...
Dette er hva vi ser fra ett av stuevinduene.
(og ja, vi har et monster av et badebasseng i hagen)

Slik gjorde jeg det:
Jeg startet med å spa bort torv og en passelig stor grop. Jeg brukte et stort, rundt rumpeakebrett som mal, ca 1 m i diameter. Jeg spadde opp ca. 10 cm utenom akebrettet.
Så fyllte jeg på  kugjødselkompost og jord, deretter litt pukk i kantene. For å stabilisere både belegningsstenen og kantstenen. Meningen var å finne duk til å ha under stenene, for å unngå ugress, men jeg hadde ikke det.
Jeg startet med belegningsstenen, brukte godt med pukk for å få de til å ligge slik jeg ville.
Deretter kantsten og enda litt mer pukk!!


Fyllte opp med mer jord og gjødsel.
Så var det klart for kosejobben:-)

Kjøpte en englefigur på en interiørbutikk som jeg tenkte å bruke her! 
Blomstene er :
Heritage
Potterose
Lavendel
Sølvblad

Og så denne lille karen da.
Var litt ensom der har stod. Ikke hadde han skikkelig fundament heller, sto bare å vaglet.

Litt Sitrontimian kanskje??

Grov han litt ned, og plantet timian rund foten også.

Så får vi håpe han ikke blåser over ende...

Dagens hageøkt er med dette over !

Ingen kommentarer: