fredag 16. april 2010

Roser


Heritage.
Jeg har jo hørt om dette at hvis du legger rosegrenene vertikalt, så skyter den med nye skudd oppover. Og de kommer det blomster på. Men jeg har ikke sett det så tydelig som det Claus Dalby viser i sitt siste innlegg!! 
Har dere ennå ikke vært inne på hans side, er det jammen på tide!! Fullt av fine tips og råd. Og ikke minst inspirasjon :-D 

En fin liten sak jeg ikke husker hva heter.

New Dawn blomstrer over en port i hagen. Har også plantet en på andre siden, som forhåpentligvis vokser seg til i løpet av denne sommeren.
I sommer skal jeg prøve Claus Dalby sitt råd !!
Ha en blomstrende fredag :-)

1 kommentar:

IngunnBW sa...

Det tipset har jeg bitt meg merke i, det skal prøves ut :) Spennende! Men det blir vel de historiske rosene som får prøve seg, så lange og bøyelige grener får jeg neppe på Austinrosene mine.

Så vakre rosebilder! Heritage gravde jeg opp i fjor, den var så full av rust hvert eneste år så jeg ga den opp til slutt. Det gir rom for å plante nye sorter :)